Biogram i bibliografia

Piotr Kasperowicz, rocznik 1978. Debiutował pod koniec lat 90. ub. wieku. Zamieszkuje w Krakowie. Absolwent nobliwej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w zakresie Geologii Złóż i Geochemii Środowiska. Poeta, prozaik, aforysta, krytyk, felietonista. Od roku 2012 roku redaktor działu poezji wydawnictwa Lost & Found prezentującego sztukę i kulturę. Współpracował z rozgłośniami radiowymi jako realizator dźwięku. Zajmuje się także grafiką i fotografią. Na potrzeby prezentacji poezji dokonuje obróbek graficznych, dźwiękowych oraz filmowych, tworzy animacje komputerowe. Przedstawiciel współczesnego nurtu poezji audiowizualnej.

Nonkonformista nieskory do flirtów z mainstreamem. Nieustająco w opozycji do braku wartości. Odrywa lukier z poezji. Słowa zmienia w amunicje. Rozkłada na czynniki emocje. Brzuchem do góry odwraca hipokryzje. Proklamuje zachowanie pozycji oddalenia, bo po użyciu szkiełka i oka w zderzaczu opinii, wierzeń, przekonań i ograniczeń, szkło z pewnością znajdzie się w oku.

 

Wybrane publikacje:

2000: cykl zeszytów poetyckich „Virus” – Wydawnictwo Domowe

2001: tomik wierszy „Nienawiść” – Wydawnictwo Domowe (zawierało płytę z autorskimi remixami elektronicznymi „Synthetic tracks: 11”)

2002: tomik wierszy „Oczy ery techno” – Wydawnictwo Domowe

2002: druk poezji w łódzkich „Zeszytach Poetyckich Dike” w numerze 6, wersja cyfrowa do pobrania tutaj

2003: I miejsce w internetowym konkursie witryny Tawerna na wiersz roku za utwór „Boczny obserwator”

2003: publikacja w internetowym miesięczniku kultury popularnej ze wskazaniem na fantastykę Esensja opowiadania „O jedno niebo więcej”

2003: druk poezji w łódzkich „Zeszytach Poetyckich Dike” w numerze 7, wersja cyfrowa do pobrania tutaj

2003: tomik wierszy „O jedno niebo więcej” – Wydawnictwo Domowe

2003: druk poezji w magazynie artystycznym „Konstelacja Cienia” w numerze 13, wersja cyfrowa do pobrania tutaj

2006: członek łódzkiego „Stowarzyszenia Promocji Kultury Alchemia”

2009: publikacja cyklu opowiadań emigracyjnych „W magazynie osób mniejszych” (tytuł pierwotny Ego) w dwujęzycznym portalu promującym polsko-amerykańską kulturę i styl życia – Polish News

2010: I miejsce w konkursie na wizualną reklamę bloga. Konkurs organizowany przez witrynę AdTaily (obecnie Yieldbird) dla użytkowników serwisu blog.pl.

2011: współpraca w temacie zdjęć i felietonów z portalem Fakty Turystyczne

2012: redaktor działu poezji wydawnictwa Lost & Found prezentującego sztukę i kulturę, link do strony fanów n facebook’u

2013: tomik wierszy „Łoskot Drogi Mlecznej” – Wydawnictwo Miniatura

2014: recenzja tomiku: „Łoskot Drogi Mlecznej” pióra Krzysztofa Chmielewskiego na stronie Literacka Kanciapa

2014: publikacja opowiadania „Lokalna jednostka pocztowa lub coś bardziej pracochłonnego” w portalach Sztukater oraz Desperat-Zine

2014: publikacja poezji na stronie Desperat-Zine oraz opowiadań „O jedno niebo więcej” i „Narodziny”

2015: publikacja poezji na w pełni niezależnej stronie Się Myśli

2015: tomik wierszy „Poezja pękła (w zamrażarce)”, bogato ilustrowany zdjęciami autora – Wydawnictwo Miniatura

2015: publikacja opowiadania „Noc żywych trupów” na stronie Desperat-Zine

2015: recenzja tomiku „Łoskot Drogi Mlecznej” pióra Zdzisławy Górskiej w miesięczniku Waga i Miecz oraz czasopiśmie Kurier Błażowski

2015: wywiad z Piotrem Kasperowiczem w Mega*Zine Lost & Found

2016: recenzja tomiku „Łoskot Drogi Mlecznej” pióra Łucji Lange w magazynie Lost & Found

2016: publikacja poezji w specjalnej, europejskiej edycji Our Poetry Archive

2017: publikacja poezji na stronie Democracy is OK

2017: publikacja poezji w regularnym wydaniu Our Poetry Archive

2017: recenzja tomiku wierszy Zdzisławy Górskiej „Pęknięcia” pióra Piotra Kasperowicza w Kurierze Błażowskim

2017: recenzja tomiku „Poezja pękła (w zamrażarce)” pióra Łucji Lange w magazynie Lost & Found

2017: publikacja poezji w magazynie literacko-emigracyjnym Obszary Przepisane

2017: publikacja opowiadania „Temperatura metalu” na stronie Desperat-Zine

2017: publikacja poezji w piśmie Ośrodka Postaw Twórczych – Helikopter

2017: krytyka poetycka wiersza na stronie o-poezji.pl

2018: publikacja poezji multimedialnej w piśmie Helikopter

2018: tomik wierszy Buldożery elokwencji, ilustrowany zdjęciami autora – Wydawnictwo Obraz Dnia

2018: publikacja poezji w Kuźni Literackiej

2018: recenzja tomiku Buldożery elokwencji pióra Leszka Żulińskiego w Gazecie Kulturalnej

2018: wywiad z Piotrem Kasperowiczem na stronie Poezja Dźwiękowa według Piotra Szreniawskiego

 

Napisali o nim:

Osobliwa lektura, autor pisze bardzo inaczej niż inni. Bez wątpienia z takim językiem i tonacją poezji jeszcze się nie spotkałem. Są to wiersze całkowicie „odliryzowane”, a więc niepodobne do tych wszystkich, z jakimi na ogół mamy do czynienia. Dużo tu dyskursu i myślenia. Leszek Żuliński

Sztuka mówienia o rzeczywistości zawsze jest naznaczona naszą subiektywną sumą doświadczeń. W przypadku tych wierszy, czuję podskórnie, że autor wznosi się wyżej, ponad tzw. oczywistość, dając nam do zrozumienia, iż z wysokości widać lepiej i zwiększa się szansa na szeroko rozumianą obiektywność. Jacek Masłowski

„Nieustający kurs kolizyjny” […]. Piotr Kasperowicz wie co pisze. Konstruując zawiłe kompozycje słowne może nieco odstraszać egzaltacją, powszechnie stosowaną hiperbolą, ale jednak przykuwa uwagę. Literacka Kanciapa

Gdy sięgałam po wiersze Piotra Kasperowicza przełączałam się na tryb matematyczno – duchowy, mażąc tu i ówdzie ołówkowe uwagi na marginesach. Każdy wiersz jest inną historią, w której znajdziemy  sporą dawkę cynizmu, ironii, smutku, bywa też brutalnie, gdyż prawda ukazana przez autora ma to do siebie, że potrafi ranić. Każdy z wierszy to także wyprawa na nieznane lądy, kosmiczne planety, to też groźna cela naszej uwagi, pochłaniacz czasu na długie godziny intensywnego, acz nie wymuszonego, a pobudzonego myślenia. Wyrażone Słowami

Język, którym posługuje się Piotr Kasperowicz zbudowany się z dość specyficznych metafor, alegorii, eufonii, obrazowych ekwiwalentów emocji, onomatopei, echolalii, neologizmów, paraboli, elips i asonansów przefiltrowanych przez osobowość autora. Łucja Lange

Niełatwo jest przejść przez gęsto zabudowane nośnym słowem wersy. Żadnych przerw, wyjaśnień, łączników. W mocno metalicznym i skondensowanym konstrukcyjnie świecie szukam pointy i mocnych przeżyć. Są. Znajduję. Ale jakże ukryte w misternej tkaninie wyobraźni. Zdzisława Górska

Prezentowany w audycji radiowej Literamuz

 

Kontakt do autora:

kasperl[at]tlen.pl

Reklamy

2 myśli w temacie “Biogram i bibliografia

  1. Czytając EGO miałam dużo śmiechu – bo jesteś mistrzem prześmiewców… ale np. okazało się, że pierwszy rozdział, jaki dałam kumplowi do przeczytania [kumpel bezrobotny artysta] został wzięty zbyt do serca i on się śmiać nie umiał z tego… ale on z siebie też się nie śmieje… trudno… marudek i tyle.
    Cały czas czekałam jednak na jakiś obrót sytuacyjny… na coś, co będzie taką gwiazdką na pochmurnym niebie… i pojawiło się zakończenie…
    I powiem Ci, że jest ono najlepsze dla całości…
    Dlatego dla mnie EGO to coś wartościowego… a że wydawnictwa blee i buuu…
    Hm… Ja z wydawanych rzeczy, czytam jedynie Tokarczuk, a reszta zwyczajowo nawet się nie nadaje do czytania… więc o czym my tutaj mówimy?
    Trzeba poszukać właściwego miejsca 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.